Calon trots en Novifarm gefeliciteerd met de titel Agrarisch Ondernemer 2017!

LTO Nederland feliciteert de vijf akkerbouwfamilies van Akkerbouwbedrijf Novifarm uit Numansdorp (Zuid-Holland) met de titel Agrarisch Ondernemer van het jaar 2017. ‘Wat een mooi bedrijf. Novifarm is een samenwerkingsverband met een ijzersterk en toekomstgericht concept. Het bedrijf scoorde op alle punten gewoon goed. In de volle breedte’, zegt Marc Calon, voorzitter van LTO Nederland en tevens voorzitter van de vakjury van de verkiezing Agrarisch Ondernemer 2017. ‘Ook wil ik namens LTO Nederland, natuurlijk de ondernemers van Amigo Plant feliciteren met de Publieksprijs.’

Passie, trots en warmte

Donderdag 30 maart sprak Marc Calon in hotel Theater Figi in Zeist vol trots over de vijf genomineerde bedrijven voor de verkiezing Agrarisch Ondernemer 2017 , ‘Je zag op alle bedrijven een enorme trotsheid. Deze mensen hebben zoveel passie voor hun werk. Er zit zoveel warmte. Ze werken echt met hart en ziel voor hun bedrijf.’

Calon vulde aan dat de vijf bedrijven allemaal iets met mensen en klanten hebben, ‘Ze zoeken verbinding. Werken samen met en voor mensen. Mensen van de sociale werkplaats of mensen die het moeilijk hebben in ziekenhuizen. Ik vind het fantastisch. Daarnaast produceren en verkopen de ondernemers niet zomaar hun producten. Ze kijken wat de markt wil, wat voor de toekomst nodig is en waar ze zich op moeten richten. De bedrijven stralen volledig uit waar de agrarische sector voor staat.’

Fantastische agrarische sector

Tot slot richtte Marc Calon zich tot de gehele agrarische sector, ‘Wees trots op jezelf. Het is een fantastische sector. We maken prachtig voedsel en prachtige planten. We zijn de enige sector die nu al de doelstellingen van de klimaatagenda hebben gehaald. Wees trots en vertel dat ook, want dat hebben jullie echt verdiend!’

Klik hier voor een verslag van de verkiezingsuitslag of kijk op http://www.agrarischondernemer.nl/.

31 maart 2017